Ajándék hosszú hétvégék 2019/I.

• utazás
  • utasbiztosítás
  • európa
  • városlátogatás
  • repülés

Az idei év első felében újfent több alkalmunk is lesz kihasználni a hivatalos munkaszüneti napokból adódó hosszú hétvégéket, hogy kiéljük kalandvágyunkat és felfedezzünk eddig akár ismeretlen helyeket!

Sokaknak jut eszébe azonnal egy rövid külföldi városlátogatás, és milyen igazuk van, hiszen számos nevezetes és gazdag kultúrájú város érhető el kifejezetten rövid repülőutakkal, már kifejezetten jó árakon.
A következő dátumokkal számolhatunk:

• Március 15 -16 -17. péntek- szombat –vasárnap Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc évfordulója
  • Április 19-20-21-22. péntek – szombat – vasárnap – hétfő Nagypéntek és Húsvét hétfő
  • Június 8-9-10. szombat- vasárnap-hétfő Pünkösd hétfő

A következő listába azokat az európai úti célokat gyűjtöttük össze, amik legtöbbünk bakancslistáján szerepelnek, de nincsenek messzebb egy kb. 2,5 órás repülőútnál, így szabadidőnkből nem vesz el túl sok időt az utazás. Ha pedig már láttuk az összes klasszikus nevezetességet a felsoroltak közül, biztosan találunk köztük olyan, ahová visszavágyunk.

5 európai klasszikus bakancslistás város és kihagyhatatlan látványosságaik:

Berlin
Ki ne szeretne ellátogatni annak a falnak a maradványaihoz, ami egykor két világot választott el? Nem csak a különleges hangulat járhat át minket, de számos egyedi művészeti alkotást is megcsodálhatunk, melyek a fal East Side Gallerynek nevezett, épen fennmaradt részén graffitiként díszelegnek. Berlinben járva nem szabad kihagyni a Brandenburgi Kaput, ami Kelet- és Nyugat-Berlin újraegyesülésének jelképe, de a dómot is mindenképpen csodáljuk meg: már kívülről, például a szomszédos Lustgarten parkból is fenséges látványt nyújt! Együnk egy jó berlini kolbászt vagy húspogácsát, és öblítsük le egy pohár potsdamerrel! (repülőút: kb. 1óra 20 perc)

Róma
„Amíg a Colosseum áll, állni fog Róma, ha elpusztul, elpusztul Róma és a világ is.” Aki már látta a legendás arénát, tudja milyen érzés eltörpülni egy ilyen robosztus építmény falainak nagysága mellett. Rengeteg örök élményt szerezhetünk, itáliai módra – igyunk meg egy kávét a Pantheon lábánál, kóstoljuk meg életünk első igazi olasz pizzáját; fedezzük fel a Szent Péter székesegyházat és a Vatikánt, ha pedig szerencsénk van, még a pápát is megpillanthatjuk rezidenciáján. Dobjunk egy érmét a Trevi-kútba, és kívánjuk, hogy visszatérhessünk még az örök városba! (repülőút: kb. 1óra 30 perc)

Barcelona
A katalán főváros egyik leghíresebb látványossága, amit kötelező megtekintenünk, ha ott járunk, a Sagrada Familia. Az építészeti stílusában teljesen egyedülálló templomhoz hasonlót biztosan nem találunk máshol, a vezető építész Antoni Gaudí neve azonban máshonnét is ismerősen csenghet: a Güell Park vagy a Csontok háza is az ő keze nyomán született meg, ha szeretnénk igazán elámulni, feltétlenül tekintsük meg mindet! Kényelmes tempóban sétáljunk le a tengerpartig a la Rambla híres utcáján, de mindenképp kóstoljunk meg a paellát egy pohár sangria kíséretében. (repülőút: kb. 2óra )

Párizs
Igen, a szerelem városa..de ettől függetlenül nem csak pároknak érdemes ellátogatni a világ egyik legszínesebb kulturális központjába! Első számú látványossága nyilvánvalóan az Eiffel-torony. Ha ki szeretnénk használni az emlékmű minden lehetőségét, lehetőleg úgy menjünk fel rá, hogy elcsípjünk egy naplementét! A méltán híres Louvre múzeumba is térjünk be, ahol többek között Mona Lisa is ránk fog mosolyogni, ráadásul 26 év alatt ingyenes a belépés. Croissant reggelire kötelező, Notre Dame kötelező, csigát enni nem muszáj, de erősen ajánlott! (repülőút: kb. 2óra 30 perc)

London
Hiába esik annyit az eső, megbocsátjuk neki, hiszen annyi mindennel kárpótol bennünket, hogy könnyen átbillen a mérleg. A Big Ben óratorony, kilátás a London Eye-ról, királyi pompa a Buckingham-palotánál, a híres/hírhedt Tower és a Regent’s Park élővilága – nehéz befejezni a listát, márpedig ezeket mind szerencsés kipipálnunk listánkon. A Temze partján talán a fish&chips is jobban ízlik majd, hát, még ha megkóstolunk hozzá egy helyi ale-t! (repülőút: kb. 2óra 30 perc)

A felhőtlen kirándulás zálogaként utasbiztosítással a zsebünkben szükséges nekivágnunk külföldi útjainknak, ami mögöttünk áll baj esetén. Egy utasbiztosítás napidíja már kevesebb, mint 400Ft-tól elérhető, aminél egy cappuccino elfogyasztása is többe kerül bármelyik felsorolt városban. Természetesen ne vonjuk meg magunktól az efféle élvezeteket sem, de biztonságunkra is fordítsunk legalább ugyanennyi figyelmet!

Baleset, sérülés, megbetegedés vagy poggyászkár: több százezer forintos kiadásoktól óvhat meg minket utasbiztosításunk; online megkötésénél pedig kevés egyszerűbb dolog van a világon.

Hasonlítsa össze a biztosítók ajánlatait, és válassza ki az Önnek megfelelőt, akár kevesebb, mint 5 perc alatt:

2019 február 28.

Legfrissebbek

2023 január 27.
utasbiztosítás, utazás, bankkartya

A bankkártya mellé járó vagy igényelhető utasbiztosítás nem biztos, hogy minden helyzetben kihúzza az embert a bajból. Összeszedtük az önállóan köthető és a bankkártya mellé járó utasbiztosítások előnyeti, hátrányait.

2022 július 25.
utasbiztosítás, útlemondás biztosítás, sztornó biztosítás, külföldi utazás

Az elmúlt egy-két évben a koronavírus-járvány miatt érthetően egyre több figyelmet kaptak az útlemondás biztosítások. Ebben a cikkünkben a sztornó vagy útlemondás biztosításról szedtük össze a fontosabb tudnivalókat.

2022 február 03.
utasbiztosítás, síbiztosítás, síelés, felelősségbiztosítás

A síbaleseteknél is felmerülhet a kérdés, hogy kinek a hibájából történt az ütközés és ki fogja fizetni a sérültek egészségügyi költségeit.