Késik a gépem - mitévő legyek?

  • utasbiztosítás
  • légi járatok
  • repülő
  • késés
  • járat
  • járatkésés
  • járattörlés
  • repülő késés
  • kártérítés
  • légitársaság
  • légi közlekedés
  • utazás

Nyáron a hőmérséklettel együtt az repülős utazások száma is megemelkedik, a nagy számok törvénye alapján pedig nincs ez másként az ilyenkor felmerülő komplikációkkal, nehézségekkel sem, melyeket nyaralásunk kezdetén vagy végén sajnos időnként megtapasztalunk.
Járatok késnek vagy törlődnek, utasok maradnak magukra külföldön, halljuk; esetenként segítség nélkül. Hogy is van ez? Mutatjuk, hogy fest egy ilyen kellemetlen helyzet utasbiztosítási szemszögből, milyen kompenzációkra tarthatunk igényt, és hogy miért nem mindegy, milyen utasbiztosítást kötünk.
 
Amit a legfontosabb tudnunk: bármilyen közvetlenül légi közlekedéssel kapcsolatos problémánk merül fel, kárigényünket elsőként minden esetben az érintett légitársaság felé kell jeleznünk, hiszen őket terheli a felelősség. Kizárólag ez után fogunk tudni biztosítónkhoz fordulni, akiknek többnyire már csak az esetlegesen fennmaradt olyan költségeket kell fedezni, amiket a légitársaság nem vállalt magára – természetesen nem elhanyagolható összegekről beszélünk, melyek nagysága attól függ, milyen utasbiztosítást kötünk indulás előtt.
Biztosítónként, illetve biztosítási ajánlatonként is változó lehet a kártérítés mértéke, valamint azok feltételei is, különbségek akadhatnak kárrendezési folyamataikban is, ezért fontos, hogy tisztában legyünk vele, melyikkel mire számíthatunk baj esetén.

 
Bejegyzésükben összeszedtük, mire kell különösen odafigyelnünk utasbiztosításunk megkötésekor, ha repülővel utazunk, illetve probléma esetén.

  • Abban az esetben, ha járatunk késik, vajon számít, hogy mennyit? Nagyon is! Egyes biztosítók ugyanis már a 3 órás késést biztosítási eseménynek tekintik, másoknál ez 4 vagy 6 óra, de előfordulhat az is, hogy csak a 12 órát meghaladó menetrendi szerinti indulástól való eltérést minősítik késésnek, ami után kártérítésünket kapjuk. Sok esetben a késés óráinak emelkedésével (vagy az előttünk álló kilométerek alapján) a nekünk járó kártérítés összege is nőhet, erről se feledkezzünk meg!
  • Mi történik akkor, ha járatunkat törlik? Van biztosító, amely a járat törlését nem számítja biztosítási eseménynek, így nem térít utána, a legtöbb esetben azonban ilyenkor is jogosultak vagyunk a kompenzációra. Sok esetben azonban feltétel, hogy járatunk törléséről a reptérre érkezésünk után értesüljünk, nem pedig napokkal vagy órákkal azt megelőzően.
  • Univerzálisan elmondható, hogy a felsorolt időintervallumok közti különbségektől függetlenül, jogosultak lehetünk a várakozási idő alatti ún. sürgősségi vásárlásaink összegének kifizetésére. Ilyenek az élelmiszerek, tisztálkodó szerek, illetve bizonyos esetekben ruhaneműk. Azokban az esetekben, ahol éjszakai szállásra is szükségünk van, ennek díja is visszaigényelhető. Ezeket természetesen nyugtával kell majd tudnunk igazolni, és egy fix, előre meghatározott keret áll rendelkezésünkre, mely a biztosítási feltételeink között megtalálható.

A kezdeti ijedtség után, amikor is szembesülünk a felmerült nehézséggel, jelezzük biztosítónk felé a történteket, így biztosításunk automatikusan és díjmentesen meghosszabbodik minimum 24 órával (biztosítónként ez ettől eltérő időtartam is lehet!). Arról is kérjünk tájékoztatást, milyen teendőink lesznek pontosan a kárbejelentés során, illetve, hogy milyen dokumentumokra lesz szükségünk.
A legtöbb esetben a következőket be kell majd tudnunk mutatni, így szerezzük be, illetve őrizzük meg őket:

  • a légitársaság írásos igazolása a járatkésésről vagy járattörlésről,
  • a sürgősségi vásárlások eredeti számlái,
  • beszállókártya, járatszám

Tudnunk kell azonban, hogy nem mindegyik utasbiztosítási csomag rendelkezik ezekkel az úgynevezett repülős kiegészítő elemekkel. Oldalunkon könnyedén összehasonlíthatja a különböző biztosítási ajánlatokat, így átláthatja, melyek tartalmazzák ezeket a szolgáltatásokat, illetve, melyek nem.

 
Érdemes néhány percet rászánnunk, hogy megismerjük az egyes csomagok tartalmát, további részletekért ide kattintva megtalálja az elérhető biztosítók pontos biztosítási feltételeit. A mellékelt esetek különösen jól mutatják, mennyire fontos, hogy utasbiztosításunk megkötésekor ne csak a díjak alapján válasszunk, hiszen előfordulhat, hogy már párszáz forintos plusz ráfordítással is sokkal teljesebb körű szolgáltatást kaphatunk egy ilyen kellemetlen helyzetben.
Kössön biztosítást okosan!

2019 július 16.

Legfrissebbek

2023 január 27.
utasbiztosítás, utazás, bankkartya

A bankkártya mellé járó vagy igényelhető utasbiztosítás nem biztos, hogy minden helyzetben kihúzza az embert a bajból. Összeszedtük az önállóan köthető és a bankkártya mellé járó utasbiztosítások előnyeti, hátrányait.

2022 július 25.
utasbiztosítás, útlemondás biztosítás, sztornó biztosítás, külföldi utazás

Az elmúlt egy-két évben a koronavírus-járvány miatt érthetően egyre több figyelmet kaptak az útlemondás biztosítások. Ebben a cikkünkben a sztornó vagy útlemondás biztosításról szedtük össze a fontosabb tudnivalókat.

2022 február 03.
utasbiztosítás, síbiztosítás, síelés, felelősségbiztosítás

A síbaleseteknél is felmerülhet a kérdés, hogy kinek a hibájából történt az ütközés és ki fogja fizetni a sérültek egészségügyi költségeit.