Gyakran Ismételt Kérdések

Kell-e külön kiegészítő biztosítás kismamának külföldre utazása esetén?

A terhesség 24. hetét követően egyik biztosító sem vállal kockázatot a várandósággal kapcsolatba hozható biztosítási eseményekre, ettől függetlenül javasolt utasbiztosítást kötni, mert az összes többi kockázatra kiterjed a szerződés.

Mit kell tennem, ha külföldön megbetegszem?

Haladéktalanul hívja fel az utasbiztosítási kötvényben megadott telefonszámon a biztosítót vagy annak asszisztencia szolgálatát, adja meg nevét, utasbiztosításának kötvényszámát, elérhetőségi telefonszámát. Az asszisztencia szolgálat, a helyzetnek megfelelő és teljes körű felvilágosítást fog nyújtani.

Online megrendelés esetén mi a teendőm?

Számolja ki a biztosítók utasbiztosítási ajánlatait, és rendelje meg az Ön számára optimális biztosítást. Az adatok megadása során Önnek el kell döntenie, hogyan kívánja az utasbiztosítás díját kifizetni. Amennyiben bankkártyája segítségével fizet, úgy rendszerünk a banki visszaigazolást követően (max. 3 perc) automatikusan megküldi az Ön által megadott e-mail címre az utasbiztosítási kötvényeket. Banki utalás esetén amint számlánkra beérkezett a díj, munkatársunk azonnal megküldi a kötvényeket postai úton, vagy e-mailen.

Ha előbb térek haza, mint ahány napra biztosítást kötöttem, visszakapom-e a díjkülönbözetet?

A legtöbb esetben igen (általában 3 eltöltött naptól számítva). Erről a biztosítók utasbiztosítási feltételeiben kaphat részletes információt.

Mi történik, ha az utas nem hívja fel az asszisztencia szolgálatot és a számlával utólag jelentkezik?

A biztosítók szerződési feltételei szerint, amennyiben a Biztosított a biztosítási eseményt azonnal és haladéktalanul nem jelenti be az asszisztencia szolgálat részére és ennek következtében az nem működhet közre a szolgáltatások teljesítésében, úgy a Biztosító a költségeket számla ellenében, és csak limitált, korlátozott mértékben téríti meg. A biztosítók által, erre az estre alkalmazott limitek eltérőek (de jellemzően néhány száz USD között mozognak) a pontos és részletes megfogalmazást a biztosítási szabályzatok tartalmazzák, melyeket elolvashat oldalainkon.

Mi történik, ha külföldön kórházba kerülök és nem tudok telefonálni?

Az első adandó alkalommal az utas hozzátartozója vagy a kórházban az orvos hívja fel az asszisztencia szolgálatot és jelentse be a káreseményt.

Milyen dokumentumok szükségesek a kárbejelentéshez?

A következő dokumentumok szükségesek: - Biztosítási kötvény, - Orvosi igazolások, - Jegyzőkönyv balesetbiztosítási káresemény esetén, - Eredeti számlák, - Eredeti gyógyszervásárlási számlák, - Eredeti rendőrségi jegyzőkönyv, - Haláleset esetén halotti anyakönyvi kivonat-

Lehetséges-e külföldről utasbiztosítást kötni?

Nem. Az utasbiztosítás biztosítottjának Magyarország területén kell lennie a szerződéskötés pillanatában.

Ki kell-e fizetnie az utasnak az orvost a helyszínen?

A baleset vagy betegség következtében szükségessé váló kórházi kezelés esetén felmerült költségeket a Biztosító közvetlenül rendezi a kórházzal. Az orvossal vagy kórházzal egyeztetve az asszisztencia szolgálat garanciavállalási nyilatkozatot küld, amelyben nyilatkozik, hogy vállalja a költségeket és közvetlenül az orvosnak vagy a kórháznak kifizeti így a biztosítottat a helyszínen nem terheli költség. Az ezen kívül felmerült egyéb költségeket pl. gyógyszerköltség, a Biztosított fizeti és amikor visszatért, számla ellenében a Biztosító utólag visszatéríti.